Ceylin isminin anlamı

Arkadaşlar ceylin isminin manası şudur:
"yaprağın üzerinde parlayan yağmur damlası. " benim kızımın adıda ceylin ve bu ismi çok araştırdım.

Önder Kaya

Bu bir alintidir:
çoğu yerde ceylin’in anlamı ‘cennet kapısı’ olarak belirtilmiştir. Fakat ceylin kuran-ı-kerim’de geçmeyen ve ‘cennet kapısı’ anlamına gelmeyen bir isimdir! cennetin sekiz kapısı vardır: salat, cihad, reyyan, sadaka, hac, af, eymen ve zikir-ilim kapısı. Gördüğünüz gibi ceylin bu kapılar arasında yer almıyor.
ceylin ıngiliz bir isim olan jaylin’in türkçeleştirilmiş halidir. Jaylin ‘sakin’ manasına gelen bir isimdir. Ceylin veya jaylin ismini koymak bir müslüman için uygun değildir.

Esranur Kaya

Ceylin ismi çoq güzel bi isim kulağa hoş gelio anlamı da çoq güzel şimdi zamnımıza çağımıza uygun isimler konuluo bu da yani değişik bi isim çağımıza uygun.

Zeynep

Ceylin ismi cok guzelilk duyuldugunda kulaga cok farkli geliyor ama iste o deyisiklik ciok guzel.

Ceylin Yilmaz

Ya yeni çıkan hangi ismi duysam cennette bişey. Cennete düşen ilk yağmur damlası,cennet kapısında bekleyen melek,cennete açılan kapı,cennette bir ırmak,cennette bir çiçek,cennette bir ağaç,cennetteki nur damlası.
valla komik geliyor artık. Yeni anlamını bilmediğim bir isim duyduğumda soruyorum cennette ne? diye. Bence araştırılması lazım iyice isim koymadan.

Esra..

Ceylin ismi çookk güzell
.

Ceylin Urtimur

Çok saçma. Farsça kökenli bir isim nasil kuran’da geçsin ki? kuran’da geçen her ismin kökeni arapçadir.
yani ceylin kuran’da falan geçmiyor. Anlamsiz bir isim oldugu için önermiyorum.

Ahmet Erdemir

Elif hanim’a katiliyorum. Anlamini bilmedigimiz her yeni ismin anlamini cennet kapisi veya cennet agaci diye açikliyoruz. Bende size bir açiklama yapiyim: ceylin isminin anlami cennet kapisi degil!.

Esra

Ceylin isminin anlamını tam olarak burda bılen yok herkes ıstedığını soylemıs efendımız ne demıstı ısmın kuranda gecmesı onemlı değil anlamı güzel olsun bu yuzden ceylını be kotu bır anlam tasıdığını sanmıyorum ısteyen herkes koyabılır bende kızıma ceylin buğlem koyacam.
değişik isim iteyenlere buğlemi tavsıye ederım
.

Bülentkapn

Benimde adım ceylin 18 yaşındayım adımdan memnunum fakat telafuz için zorlananlar ve ilk söyleyişte anlamayanlar oluyo. Zor gelen ceylan diyoo. Ama değişik bi isim diye herkes beğenip bebeğine koyuo hoşuma gitmiyo. Her yer ceylin deolduu. Bn anlamını ,cennette yaprağın üzerine düşen ilk yağmur damlası olarak biliyorum!cennet kapısı çok yanlışş.

Ceylin Kasım

Ben kardeşimin ismini ceylin koymak istedim ama annem beğenmedi. Ce ceyli cala cula cumburleyli cap cup tekerlemesine benzetiyor.

Rümeysa

2 ay sonra kızımızın nasip olursa dünyaya gelecek. İsmini ceylin koymayı düşünüyoruz. Fakat ne hikmetse dini kitaplarda veya web’de kuran- kerim de geçtiğine dair bir kaynak bulamoyurum.

Şükrü Çubuk

Bnce cok cok gusel bır ısım cunku benım adım yanı :d benı ılk tanıyanlar hemen ısmımım anlamını sorar. İsimim dier anlamı ıse nur tanesı bunu bılmıodunuz galıba kuran-ı kerımı bı acın okuyun ve zaten goruceksınız. :).

Ceylin Tırpan

Merhaba. 10 aylık kızım var adı ceylin aysima. Ceylin’in birçok anlamı var. Bir kere cennet kapısı demek değil,cennet kapısında bekleyen meleklerden birinin ismi,diğer anlamlarıda cennet çiçeği,cennette yaprağın üzerine düşen ilk yağmur damlası,nur damlası demek. Çok araştırarak ve özenerek koydum bu ismi. Aysima’yıda eşim koydu. Ayyüzlü melek kızımız bizim. Seni çok seviyoruz herşeyimizsin.

Ayşenur Yazgan

Bi arkadasimiz yazmisti cennetin 7kapisi var hicbirinde ceylin gecmio ve hakli ceylin ismi kuranda gecio ancak bi ozel anlami yok aleyna gibi aleyna guzel kuranda gecio ama anlami yok o yuzden dikatli bi isim koyun altaki arkadas eski isimler koyun cart curt yazmis ama cocugunun ismininde anlami guzel olmali obur tarafta isimlerimizle cagirilicaz cocuklariniza bu kotulugu yapmayin.

Sinem

Çok güzel bir isim bende yeni doğum yaptım. Benim kızmın ismi de (esila ceylin) söylenişi ve okunuşu çok ince ve zarif. İki birbirinden güzel ismi kızıma koydum çünkü;büyüğünde istediği ismi kendi seçip etrafındakilere söyletsin diye ona seçme hakkı verdim. Büyüdüğünde de teşekkür edecek annesine beğenmeyen garip yorum yapan arkadaşlar beğenmiyosanız koymayın zaten bu isimleri. Siz eski bilindik isimleri koymaya devam edin yerinizde sayın.

Betül Barutçu

Merhabalar. 2 ay sonra bir kızım olucak ve ona dini bir isim arıyorum ceylin adını bir kaç hocaya sordum dini değil dedi, emin olmak için diyanet işlerine yazdım onlardan da olumsuz cevap aldım siz bu ismin dini olduğundan eminmisiniz.

Tuba Aydın

ısım guzel ıyı hos da. Bızım turkler bı ısmı bı duydularmı tamam. Herkese onu koyarlar. Bu ceylınde son zamanlarda cok sıktı artık. Herkes ceylın her dogan bebek ceylın. Gulesım gelıo bence cok komık.

Kevser Durmaz

Her duyduğunuz anlamını bilmediğimiz ismi cennet kapısı diye uydurmayalım lütfen kuran da geçen kapıların isimlerini yazıyorum cennetü’l-firdevs: kapısı 2- cennetü’l-adn: kapısı 3- cennetü’l-naim: kapısı. 4- cennetü’l- v eslle: kapısı 5- cennetü’l-huld: kapısı 6- cennetü’l-me’va: kapısı 7- daru’ s-selam: kapısı 8- daru’l-karar: kapısı.

Elif

Benim adımda ceylin çok ta memnunum. Yalnızca çok farklı anlamlar söylüyorlar. Ama ben nur damlası diye biliyorum. Thanks.

Ceylin Sever

Ya şu isme kapı diyenlere öyle kızıyorum ki salon kapısı gibi birşey sanıyorlar galiba cennetin kapısıyla normal kapı bir mi kınamaktan başka yapacak birşey yok yazık yani.

Tuğba

Kizim dünyaya geldi isminide ceylin koydum ve allahim saglik ve mutluluk icinde buyutmek nasip eyler simdiden yeni cocgu olanlara allah analai babali buyutsun diyorum.

Mehmet Ali Yılmaz

Ben hamileyim de bu isim çok güzel birde ecrinde larada güzel sizce bebeğimin ismini ne koyabilirim.

Tuana

Etrafta ecrin,ceylin o kadar çok varkii. Ve yeni koyacaklarada bakıyorum sayıca bayağı fazlalar. Birkaç yıl sonra ecrin,ceylin denildiğinde bütün çocuklar dönüp bakacak. Ablamda 6 sene önce oğluna efe ismini koymuştu. Çok yok nadir isim diye. Şimdi heryer efe dolu. Sokağa çıkıyoruz biri efe diye sesleniyor bütün çocuklar bakıyor. Bir ara furyalar oluyor böyle. Ama bence daha anlamlı isimler baksanız güzel olacak. Nihayetinde kapı demek. O da çelişkili.

Hatice Turan

Manası kadar ileride çocuğun adından memnun olup olmaması da önemli bu sebeple bebeğime uygun bir isim olarak gördüm gayet de hoş.

Tuba Kayhan