Kayra isminin anlamı

kayra ismine bayılıyorum yaaa...cokta yakışıklı oluyolarrr;;))masallah masallah::))

Mira sezen

Kayra Allahın nimetlerini bolca sundugu erkek kulu demek...cok guzel havali karizmatik bi isim;)

asli ozyilmaz

kayra Allah'ın armağanı olarak geçiyor bazı yerlerde

Birsen Şevval Altınsak

Ancak kafaniz oyle seylere basiyo zaten...ya bu sayfanin admini yokmu nasil boyle sacma yorumlara yer veriyo...kayra isminden ne cikariyolar artik yaa yazik bu kadar orumcek beyinli olmayin lutfenn...

seda yilmaz

Benim oğullarımında ısımlerı Kayra ve Arda.ıkısıde çok güzel Erkeğe yakışan ısımler,herkes çok begenıyo,bızde çok severek koyduk bu ısımlerı oğullarımızı.çok havalı karizmatik isimler;))ayrıca iki isimde çok uyumlu:))Kayra ısmını cok beğenıyodum zaten.anlamıda ısmı kadar güzel ve Anlamlı,Allah'ın lûtfu demek...

Pınar ozturk

Kayra, eski türk mitolojisinde tanrı anlamına gelmektedir!

Ümit

Benim adım Kayra ve ismimden çok memnunum.Herkes ismimi çok beğeniyor

Kayra VARDARER

Kızımın adı Kayra Su, cok severek koydum ve hiç pişman değilim.kizlara çok yakışıyor bence de

kubra

ÇOCUGUMA KAYRA YİĞİT İSMİ TAKTIM.ÇOK KARİZMA BENCE

ERHAN

Benim oğlumun adı da kayra. Ben diyanet fetva hattına yazım ayrıca Süleymaniye vakfı ilim ve fıtrat araştırma merkezine de yazdım. Aldığım cevabı aynen kopyalıyorum.
Din İşleri Yüksek Kurulu Soru Cevaplandırma Platformu
Soru: selamın aleyküm, Çocuğa Kayra isminin konulmasının dinen sakıncası varmıdır?
Cevap: Çocuğa güzel bir isim verilmesi anne-babanın yükümlülüklerindendir. Bu hususta Hz.Peygamber (s.a.v.) Efendimiz : "Siz kıyamet günü kendi isimleriniz ve babalarınızın isimleriyle çağrılacaksınız. Bu cihetle çocuklarınıza güzel isim koyunuz"(Ebu Davud, "Edeb", 70) buyurmuşlardır. Konulacak isimlerin Arapça olması ve bu ismin Kur'an-ı Kerim'de geçmesi gerekmez. İsim koyarken dikkat edilecek husus, konulan ismin yadırganmayacak, anlamlı ve başkaları tarafından aşağılama vesilesi olmayacak bir isim olmasıdır. Kayra, yüksek tutulan veya sayılan birinden gelen iyilik, lütuf, ihsan, inayet anlamına gelmekte olup, çocuklara isim olarak verilebilir.

ömer adak

Benim kizima özellikle Türkce isim aradim bundan 6 sene önce hamileligimde. Ve Yonca ile Kayra arasinda gidip geldim, tatil esnasinda bir festival vardi. Koskocaman KAYRA yaziyordu reklaminda, benim icin bir isaretti :)) Kayra= ingilizce: Keira Nightley, Kyra Sedgwick vs. vs., Kira =Almanca... Bu nedenle kesinlikle KIZ ismi bence. Asya ülkelerinde de (Cin vs.) bayan isimleri var.

HMJ

KAYRA 6 yaşındaki oğlumun ismi. Anlamı da söylenişi de çok güzel. Adı gibi kendi de lütuf bize.

ilko

kayra ismini oğluma koydum göbek adıyla beraber Ali Kayra.. bence çok anlamlı ve güzel..Allahın lütfu manasında kullanılıyor..ve K ve A harfi daha baskın ve sert yapılı harflerdir..erkeğe daha çok giden bir isim ama kızlara da koyan var

kayra

benim oglum 5 yasinda adi enis kayra ismide kendiside anlami da cok güzel ve özel bence

sibel gener

Yapmayin arkadaslar kayra ismini koydum ama cok pisman oldum iyiki onunde muhammed var bence iyii dusunn iyi arastirin sadece tavsiye

ahmet kahraman

Kayırmak fiili ile aynı kökten gelir. Kayra sözcüğü lütuf, ihsan demektir. Türk mitolojisindeki baş tanrının adıdır, diğer bütün tanrıları da o yaratmıştır. İyilik yönü ağır bastığı için ona Kayra adını vermişlerdir.
Sonuç: Sadece tanrı ismi değildir. Anlamı çok güzeldir. İsim olarak konulmasında bir sakınca yoktur. Saygılar...

Büşra Topal

ben 6 aylık hamileyim kızıma miray kayra koymayı düşünüyorum sonuçta 2 cinsiyete uygun ve hoş duruyor

selma yıldız

Kayra tanrı ismi değildir,biz bu ismi çok araştırdık dini açıdanda, anlamı Allah'tan gelen iyilik, müjde demek ve oğlumuza Kayra ismini koymaya karar verdik. çok güzel modern bir isim bence.

pınar as

Kayra eski Türk mitolojisinde 'tanrı' demektir, Allah'tan başka ilah mı olur? Çocuğa tanrı ismi konulmamalıdır.

islam

Kayra ismi bana göre erkeğe daha çok yakışan bir isim. şuan 7 buçuk aylık hamileyim ve oğlum olacak inş. adını kayra koymayı düşünüyoruz.Bir de şuna bakın ki soyadımız da Kayan yani KAYRA KAYAN olarak tarihe geçecek :)))
sevgiler..

cansu kayan

Arkadaşlar kayra tam bir kız ismi hele birde sonundaki a yı uzatıp kayraa diyorlar ya aynı mısra,büşra,esra gibi. Ozaman bu isimlerde erkek ismi.

Gökhan Çubuk

Kayra ismini ve özellikle de anlamını çok beğendim benimde 20gün sonra bi oğlum olacak bu ismi koymayı düşünüyoruz. Erkek ismine daha çok yakışıyo gibi,yinede fark etmez ikisinde de kullanılıyo. İnşlh herkesin evladı hayırlı salıklı olur.

Havva Kır

Slm
benimde oğlumun adı kayra kağan bence çok güzel bi isim henüz 3 aylık ben kayra olmasını eşim kağan olmasını çok istedi bizde birbirimizi kırmayarak ikisinide koymayı tercih ettikkayra adı çok modern ve anlamlı herkese tavsiye ederim.

Halime Uslu

Benim oğlumun ismi kayra. Doğmadan önce isim ararken kulağıma çok hoş geldi ve ben bu güne kadar arapça kökenli diye biliyordum.

Berrin Güngör

Bence kayra ısmı cok guzel ve erkeklere daha cok yakıstıgını dusunuyorum bu yuzden ılerde oglum olursa adını kayra koyacagım.

Nurhayat Turgut